به مناسبت شهادت مسلم بن عقیل

السلام علیک یا سیف بنی هاشم(ع)

 

به مناسبت شهادت سفیر صدیق کربلا مسلم بن عقیل(ع)

به سوگ نشسته  و آماده محرم می شویم

سخنران:

حضرت آیت الله سیدحسن عاملی

مداحان:

کربلایی نریمان پناهی

کربلایی طاهر قلندری

حاج محسن طاهری

 

 

زمان: سه شنبه ۲۳ مهرماه ساعت ۲۰/۳۰

 

مکان: مسجد ملا مومن

هیات انصارالمهدی اردبیل

 

ح س ی ن


بهشت ارزانی خوبان عالم



بهشت من تماشای حـــسین است...


15810812087313540189.jpg



دنبال محمل چنان زار گریم
که از گریه ام


ناقه...

در گِل نشیند . . .


روز تا ماه عشق و جنون
ح س ی ن


1377984514351266_large.jpg

یا امام رضا...

یا امام رضا(ع)

حرفی نمی ماند آقای مهربانی ها

وقتی که برای زائر شدنت گلچین میکنی …

حرفی نیست اگر گلچین نمی شوم

من به همین یاد تو قانعم

همین که گاهی یاد تو روشنم میدارد

برایم

کافی ست…

اما

اما باور کن دل من از جنس پنجره فولاد تو نیست …

این دل

درهجوم بادهای سخت

آواره می شود

می شکند

اما آرام نمی گیرد …




مش4.jpg

چند تصویر از حاج حسن خلج ومیر داماد

اسیب شناسی عزاداری

نقشه سيا در رابطه با فرهنگ عاشورا

اخيراً کتابي به نام نقشه‏اي براي جدائي مکاتب الهي در آمريکا انتشار يافته که در آن گفتگوي مفصلي با دکترمايکل برانت يکي از معاونان سابق سيا سازمان اطلاعاتي مرکزي آمريکا انجام شده است او در اين زمينه مي‏گويد بعد از مدتها تحقيق به اين نتيجه رسيديم که قدرت رهبر مذهبي ايران و استفاده از فرهنگ شهادت در انقلاب ايران تأثيرگذار بوده است ما همچنين به اين نتيجه دست يافتيم که شيعيان بيشتر از ديگر مذاهب اسلامي فعال و پويا هستند دراين گردهم آئي تصويب شد که بر روي مذهب شيعه تحقيقات بيشتري صورت گيرد و طبق اين تحقيقات برنامه‏ريزيهايي داشته باشيم به همين منظور چهل ميليون دلار بودجه براي آن اختصاص داديم و اين پروژه درسه مرحله به‏ترتيب زير انجام شد... پس از نظر سنجي ها وجمع آوري اطلاعات از سراسر جهان به نتايج مهمي دست يافتيم متوجه‏ شديم که قدرت مذهب شيعه در دست مراجع و روحانيت مي‏باشد... اين تحقيقات ما را به اين نتيجه رساند که بطورمستقيم نمي‏توان با مذهب شيعه رودر رو شد و امکان پيروزي بر آن بسيار سخت است و بايد پشت پرده کار کنيم ما بجاي ضرب المثل انگليسي اختلاف بيانداز حکومت کن از سياست اختلاف بياندازد نابود کن استفاده کرديم و درهمين راستا برنامه ريزي هاي گسترده ‏اي را براي سياست هاي بلند مدت خود طرح کرديم حمايت از افرادي که بامذهب ‏شيعه اختلاف نظر دارند و ترويج کافر بودن شيعيان به گونه ‏اي که در زمان مناسب عليه آنها توسط ديگر مذاهب اعلام‏جهاد شود. همچنين بايد تبليغات گسترده ‏اي راعليه مراجع و رهبران ديني شيعه صورت دهيم تا آنها مقبوليت خود را در ميان مردم از دست بدهند.

يکي ديگر از مواردي که بايد روي آن کار مي‏کرديم موضوع فرهنگ عاشورا و شهادت‏ طلبي بود که هر ساله شيعيان با برگزاري مراسمي اين فرهنگ را زنده نگه ‏مي دارند ما تصميم گرفتيم با حمايتهاي مالي از برخي سخنرانان ومداحان و برگزارکنندگان اصلي اينگونه مراسم که افراد سودجو و شهرت طلب هستند عقايد و بنيانهاي شيعه وفرهنگ شهادت‏ طلبي را سست و متزلزل کنيم و مسائل انحرافي در آن به وجود آوريم به گونه ‏اي که شيعه يک گروه‏ جاهل و خرافاتي در نظر آيد. در مرحله بعد بايد مطالب فراواني عليه مراجع شيعه جمع آوري شده و بوسيله مداحان ‏و نويسندگان سودجو انتشار دهيم و تا سال 1389 مرجعيت را که سد راه اصلي اهداف ما مي‏باشند تضعيف کرده وآنان رابه دست خود شيعيان وديگر مذاهب اسلامي نابود کنيم و در نهايت تير خلاص را بر اين فرهنگ و مذهب‏ بزنيم.(14)

امام راحل پيشگام آسيب زدايي‏

ادامه نوشته

مصاحبه باسعیدحدادیان

 

دهه آخر ماه شعبان بود که «حاج سعید حدادیان» به مشهد آمده بود تا ده شب در حرم مطهر مناجات بخواند.بنا شد آخر گپی درباره اهمیت دعا و مناجات در ماه مبارک با حاج سعید بزنیم.از قضا ایشان قبل از برنامه دچار کسالت مختصری شدند که باعث شد قرار آن شب لغو شود.اما ما که به این راحتی نا‌امید بشو نیستیم؛برای همین بعد از چند روز موفق شدیم حاج سعید را در محل کارش پیدا کنیم.کلاً سرش شلوغ است،مداحی که دانشجوی کارشناسی ارشد است و در دفتر نهاد یکی از دانشگاههای تهران مشغول به کار است.حدادیان را می‌توان از معدود مداحانی به حساب آورد که مستند و علمی سخن می‌گوید،مداحی می‌کند و فرازهای ادعیه و مناجات را برای جوانان شرح می‌دهد.مداحی که شبهای جمعه بسیاری با شعر «یاد اما و شهدا» مهمان خانه‌ها و دلهای مردم شد.اهمیت دعا و مناجات آن هم در ماه مبارک بهانه خوبی است برای مطالعه این گفتگوی متفاوت.متفاوت از این جهت که سؤالات را فاکتور کرده‌ایم.آن مونس جان ما را بسبحث دعا و مناجات را با هم منطبق بدانید؛زیرا که مسائل تخصصی برای جوانان کاربردی ندارد.ما باید به فکر این باشیم که اهمیت دعا را متجلّی کنیم.مضامین چند روایت را در این رابطه خدمت شما ارائه می‌دهم:«ترک الدعا معصیه»یعنی نفس ترک درخواست از حق‌تعالی معصیت است و همچنین در سوره فرقان خداوند متعال بعد از اینکه راجع به عبادالرحمان یعنی بندگان خوب خدا سخن می‌گوید،در آیه آخر که حسن ختام این سوره است می‌فرماید:«بگو به شما عنایتی نکند پروردگار من،اگر نبود دعای شما»یعنی اگر دعا نکنیم،خداوند عنایتی به ما نمی‌کند.بحث می‌رسد به اینکه هدف از دعا و مناجات برای ثواب است
ادامه نوشته

مصاحبه نریمان پناهی  در اربعین

مصاحبه نریمان پناهی در اربعین- گفتگو با "کربلایی نریمان پناهی" از مداحان سرشناس تهران قرار بود در ایام تاسوعا و عاشورا انجام شود که به دلیل بستری شدن این مداح در بیمارستان به بعد موکول شد و اربعین حسینی فرصت مناسبی است برای انتشار این گفتگو که حاوی نقدهایی پیرامون آسیب های موجود در عرصه مداحی کشور بوده است.

 
پناهی -از مداحان مشهور تهران که در بین هیئتی های سراسر کشور با نام کوچک نریمان شناخته می شود- از وضعیت مداحی در کشور به شدت انتقاد می کند و معتقد است در صداوسیما "لیست سیاه" برای پخش مداحی وجود دارد.

او در بین مداحان به بنیانگذار "سبک شور" شهرت دارد اما اینک از جدی ترین منتقدین سبک های جدید در مداحی است.
 
نریمان پناهی در گفتگوی تفصیلی با خبرنگار عصرایران در خصوص وضعیت مداحی در کشور بیان داشت: متاسفانه مداحان امروزی کشور بدون استاد و بدون آموزش، مداحی می کنند در حالی که مداح باید معرفت،اخلاق،امام شناسی و دین شناسی داشته باشد.
 
وی تاکید کرد: مداحان امروزی عمدتا نوجوان و جوان هستند و معلم هم ندارند در حالیکه نباید بدون معلم و آموزش سخن گفت و روضه خواند.

پناهی ، از ماشاءالله عابدی به عنوان یکی از مداحان بزرگ کشور نام برد و تصریح کرد: بسیاری از مداحان مشهور فعلی از شاگردان حاج ماشاءالله هستند و اگر از من بپرسند بهترین مداح چه کسی است اولین و آخرین اسمی که می برم عابدی است چون همه شرایط مداحی و روضه خوانی را دارد و از همه نظر تکمیل است.
ادامه نوشته

مصاحبه با حاج منصور

  مصاحبه با مداح اهلبیت(ع)حاج منصور ارضی

 اگر شب‌هاي رمضان گذارت به ميدان ارك افتاده باشد و با انبوه جمعيتي كه دو سه ساعت مانده به سحر آنجا جمع شده‌اند مواجه شوي، بي اختيار از خود مي‌پرسي اين جمعيت را چه چيزي به اينجا مي‌كشاند؟
اين همان سئوالي است كه صبح‌هاي سه شنبه در حسينيه "صنف لباس فروش‌ها " و سحرهاي جمعه در صحن شاه عبدالعظيم هم خواهي پرسيد و در همه اين اجتماعات پر اشك نواي كسي را خواهي يافت كه سال هاست خود را "نوكر ابي عبدالله " مي‌داند.
بسياري حاج منصور ارضي را با روضه هايش و با مناجات‌هاي روح نوازش مي‌شناسند. پاي منبر امروز او جواناني سينه مي‌زنند كه از زمان شيرخوارگي، گوششان به روضه‌هاي "حاجي " اخت گرفته است.
"حاج منصور " سال‌هاست كه در تهران از حسينيه امام خميني و بيت رهبر انقلاب گرفته تا حرم حضرت عبدالعظيم حسني، با روضه‌هايش و با مناجات‌هايش مردم اين شهر را در غم اهل بيت و در خدا غرق مي‌كند.
در يك ظهر پاييزي و يك روز مانده تا محرم ميهمان "حاج منصور ارضي " بوديم تا به مناسبت ايامي كه در آن هستيم، از او در باب مداحي و "رسالت نوكري اهل بيت (عليهم السلام) " بپرسيم.

ادامه نوشته

مصاحبه با محمود کریمی.

مصاحبه با حاج محمود کریمی . . .

سوال : خواهشمند است براي شروع با معرفي خودتان بحث را آغاز نمائيم؟

پاسخ: بسم الله الرحمن الرحيم

يا رب الحسين بحق الحسين اشف صدر الحسين بظهور‌ الحجه.
به همه دوستداران اميرالمومنين علي (ع)، سلام و عرض ارادت دارم. اميدوارم سؤالات شما خلاصه باشد و من هم خلاصه جواب بدهم تا انشاءالله در فرصت بعدي مفصلاً با هم صفائي داشته باشيم.

من محمود (عباس) كريمي فرزند نقي هستم كه در سال 1347 در يكي از محله‌‌ هاي مذهبي تهران به دنيا آمده‌ام. شغل‌‌‌ام آزاد و مرتبط با فعاليت‌هاي صنعتي مي‌باشد.

بنده در سال 1370 ازدواج نموده‌ام و داراي دو فرزند مي باشم، پسرم10 سال و دخترم 3 ساله مي‌باشد در خصوص خانواده پدري نيز پدرم در سال 1361 درعمليات فتح‌المبين در دشت عباس مفقودالاثر شده‌اند و برادرم ابوالفضل كريمي نيز در كربلاي 5 شلمچه در سال 65 به درجه رفيع شهادت نائل آمده‌اند. داراي سه برادر به نامهاي احمد، محمد و حسين مي‌‌باشم

ادامه نوشته